DLA Piper: internationale doelstellingen voor diversiteit en inclusiviteit

Voortbouwend op de huidige nulmeting van 21% vrouwelijke partners, stelt DLA Piper zich ten doel dit percentage binnen vier jaar te verhogen tot 30% en in 2030 tot 40%.

Delen:

Naast deze doelstelling moet met onmiddellijke ingang minimaal de helft van alle interne partnerbenoemingen voortaan afkomstig zijn uit ondervertegenwoordigde groepen. Dit betreft factoren zoals culturele afkomst en etniciteit, (gender)identiteit, handicap en neurodiversiteit, achtergrond en sociale mobiliteit, seksuele geaardheid en mensen die in deeltijd werken. Ook blijft DLA Piper de gegevens over alle fee-earners en de medewerkers van business services monitoren om ervoor te zorgen dat deze onderdelen inclusief en representatief blijven, en spant het zich in mogelijke onevenwichtigheden aan te pakken door middel van een brede wervingsstrategie.

Om de doelen te bereiken worden inmiddels kernprestatie-indicatoren bijgehouden voor werving en promoties, retentie en de medewerkersbetrokkenheid om het draagvlak voor inclusiviteit te bevorderen en mogelijk te maken. Om te zorgen dat de doelen tijdig bereikt worden is hiervoor een reeks maatregelen ingesteld.

Paul Hopman, Country Managing Partner van DLA Piper Nederland: “De juridische sector worstelt al lang met het thema diversiteit en integratie, en met alleen goede bedoelingen komen we er niet. De keuze die we maken zorgt voor een gelijk speelveld voor iedereen in onze organisatie en maakt ons representatief in de gemeenschappen waarin wij actief zijn. Dat is cruciaal voor de verscheidenheid aan ideeën die nodig zijn om de complexe problemen van onze klanten op te lossen. Door ons publiekelijk vast te leggen zijn we ook verantwoording verschuldigd. Deze doelen bereiken is slechts een deel van ons traject, waarin wij doelen blijven stellen voor ondervertegenwoordigde groepen in het bedrijf.”

De doelen zijn een uitbreiding van de kernbeginselen van DLA Piper op het gebied van diversiteit en inclusiviteit, gericht op People, Process, Purpose (mensen, processen, doel) en het ondersteunen van een bedrijfscultuur waarin mensen ongeacht hun achtergrond of identiteit kunnen groeien. Het beginsel People is gericht op strategieën die de mensen in ons bedrijf het gevoel geven dat ze zichzelf kunnen zijn op de werkvloer en dat hun stem telt. Process richt zich op het zoeken naar balans en een gelijk speelveld voor iedereen bij het bedrijf, terwijl Purpose gaat om verscheidenheid en talent binnen onze teams om samen te werken met de klant en een afspiegeling te zijn van de samenleving.

Om de doelstellingen nog beter te kunnen bereiken heeft het kantoor op alle niveaus binnen de organisatie een aantal initiatieven ontplooid. Op voor bijvoorbeeld stagiairs heeft het kantoor ingrijpende maatregelen genomen voor het aantrekken en werven van jonge advocaten met allerlei verschillende achtergronden. Naast deze wervingsstrategie heeft DLA Piper een nieuw programma gelanceerd – Elevate. Hierin krijgen medewerkers een steuntje in de rug om onder andere betrokken te worden bij diverse netwerken. Verder kent DLA Piper een ‘omgekeerd mentorprogramma’ waarin medewerkers die tot een etnische minderheid behoren hun kennis en ervaring delen met senior managers. Dit vergroot het wederzijds begrip en stelt leiders beter in staat om talent met een ondervertegenwoordigde achtergrond proactief te werven, te ontwikkelen en te stimuleren. Daarnaast heeft het advocatenkantoor verschillende netwerken opgezet die optreden voor gezinnen en verzorgers, LGBT+-mensen, etnische minderheden en vrouwen.

Meer weten over deze organisatie(s)?

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven