Groeien met e-mailmarketing

Wat zijn de voordelen van e-mailmarketing? Als jouw bedrijf of onderneming nog geen gebruik maakt van e-mailmarketing, zou dat dan wel moeten? Het antwoord is waarschijnlijk ja, want e-mail wordt consequent genoemd als een van de, zo niet hét marketingkanaal dat consequent het hoogste rendement oplevert. En zeker ten tijden van COVID.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Een van de meest voor de hand liggende voordelen van e-mailmarketing is de lagere kostprijs in vergelijking met de gangbare marketingkanalen. Er zijn geen druk- of portokosten en er hoeven geen vergoedingen te worden betaald zoals voor reclame op websites of in tijdschriften. Het is een directe manier van reclame maken naar mensen die reeds jouw website hebben bezocht of via via en heeft dus een lagere kostprijs in vergelijking met  andere mainstream marketingkanalen. De meeste bedrijven die e-mailmarketing gebruiken, sturen alleen berichten naar degenen die zich hebben aangemeld om ze te ontvangen. Dit kan zorgen voor veel hogere conversieratio’s, omdat een bedrijf zich alleen richt op degenen die al interesse hebben in hun merk, product of dienst.

Hier enkele voordelen van e-mailmarketing op een rijtje:

  • Je bereikt een wereldwijd publiek
  • Informatie is makkelijk te delen
  • De methode is makkelijk te meten
  • Je gaat er makkelijker mee aan de slag 
  • Je verhoogt er je inkomsten mee
  • Je kunt gerichte berichten sturen
  • Je maakt mensen meer betrokken of
  • Je bereikt een reeds betrokken publiek
  • Lage kosten
  • Je bespaart verzendkosten en op tijd om brieven te posten

Effectief marketingkanaal

E-mailmarketing is een van de enige kanalen die consumenten graag willen ontvangen, omdat ze zich meestal hebben aangemeld om nieuwsbrieven te ontvangen. Welk succesvol bedrijf of organisatie richt zich tegenwoordig niet op zijn klanten en bezoekers middels e-mailmarketing? Net zoals de lezers zich kunnen abonneren op het digitaal magazine en de nieuwsbrieven van mr-online, doen ook bol.com of bijvoorbeeld De Telegraaf hier graag aan mee. Iedereen die meer bezoekers wil op zijn of haar website heeft baat bij deze vorm van marketing. Het is duidelijk te zien dat e-mail nog steeds het meest effectieve marketingkanaal is voor elk bedrijf. Misschien is het tijd voor jouw bedrijf om te beginnen met e-mail marketing of het voortaan als een prioriteit maken.

De Belgische email marketing tool van Flexmail

Voor het succes van e-mailmarketing is niet per se een enorm team of een overdaad aan technische kennis nodig. Maak kennis met de email marketing tool van Flexmail. Zoals de naam eigenlijk al verklapt, is deze tool zeer flexibel. Je kunt letterlijk alle kanten op met deze Belgische e-mailmarketing software, die uiteraard wereldwijd door iedereen gebruikt worden. Daar zit geen nationaliteit aan verbonden. Het gebruiksgemak van Flexmail is ook universeel. iedereen kan zijn of haar  eigen persoonlijke mails en nieuwsbrieven maken met daarbij je eigen foto’s en illustraties. Je kunt kiezen uit uiteenlopende lettertypes en kleuren die passen bij jouw huisstijl. Creëer zo je perfecte mailing! En dat allemaal zonder dat hier enige technische kennis voor nodig is. De editor van Flexmail maakt het middels drag & drop mogelijk om in korte tijd professionele nieuwsbrieven en mailings te maken. Als je het graag wilt uitproberen kun je gebruik maken van een gratis proefperiode. Zo kun je van alle mogelijkheden van een pro-abonnement gebruik maken, want het houdt niet op bij alleen nieuwsbrieven maken en versturen. 

Meer dan alleen mailtjes sturen

Op zich is het al bijzonder dat je zelf je eigen nieuwsbrieven kunt creëren zonder veel moeite, maar daar houdt het niet bij op. Als je een abonnement bij Flexmail neemt kun je met de email marketing tool van Flexmail het verzenden van nieuwsbrieven en andere mailtjes automatisch instellen en zelfs de inhoud afstellen op de doelgroep die je wilt bereiken. Je kunt er ook voor kiezen dat je je contacten zelf laat kiezen welke info ze willen ontvangen of rekening houden met hun klikgedrag online op jouw website. Hebben ze onlangs nog gekeken bij groene jurken uit jouw webwinkel? Stuur ze daarna dan een mail met alternatieven van deze jurken bijvoorbeeld. Zo kun je heel gericht met je doelgroep interactie hebben via mails. Want op nutteloze info zit natuurlijk niemand te wachten. En dat is maar een greep uit de mogelijkheden van Flexmail. Zie het verschil van zelf een nieuwsbrief in elkaar knutselen en al deze bijkomende marketing tools waarmee je veel kan registreren of heel gericht te werk kan gaan.

Door Claudia Gharbi 

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Wageningen University & Research zoekt een

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top