Hoe word je gezien als expert binnen je niche? De 3 tips om dit te bereiken.

Cliënten hebben geen ideeën, ze hebben problemen. Problemen waar ze een oplossing voor zoeken. Oplossingen die jullie aanbieden. Om ervoor te zorgen dat een potentiële client zich geroepen voelt om contact op te nemen is het cruciaal dat ze je eerst kennen en begrepen voelen.

Delen:

Hier zijn 3 tips om deze kans te vergroten.

1. Creëer probleem- en oplossingsgerichte content
Benadruk de pijnpunten van je ideale clienten en bied een oplossing voor hen. Dit kun je doen door middel van blogs schrijven. Bloggen helpt de SEO-kwaliteit te verhogen door je website te positioneren als een relevant antwoord op de vragen van je cliënten. Blogposts die verschillende SEO-tactieken op de pagina gebruiken, kunnen je meer mogelijkheden bieden om in zoekmachines hoog te scoren en je website aantrekkelijker te maken voor bezoekers.

2. Positioneer jezelf consequent bovenaan de gedachten van je ideale client
Ontmoet je ideale cliënten waar ze zijn. Plaats consistent op socialmediaplatforms waar de eindklant het meest actief is. In mijn geval is dat LinkedIn, omdat ik website en branding ontwikkel voor de kennisondernemers actief in de juridische en financiële branche. Welke social media kanalen gebruikt jouw cliënt?

3. Opdagen als autoriteit
Zoek naar mogelijkheden om jezelf en je bedrijf als expert te vertegenwoordigen (podcasts, samenwerkingen, evenementen). Door in contact te komen met potentiële cliënten hoor je ook waar er echt behoefte aan is en krijg je de mooie kans je diensten verder aan te scherpen.

En na al jouw inzet wil je natuurlijk dat ze op je website belanden en meer willen weten over je gespecialiseerde diensten. Een slecht ontworpen website kan afbreuk doen aan je reputatie en bezoekers doen afhaken. Zonde. Wil je graag weten hoe je je website zo kunt inrichten dat het een magneet wordt voor geïnteresseerden?

Neem dan contact met me op via www.studiosoaked.nl

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven