Dit blijkt uit de jaarlijkse advocatenmonitor van het Landelijk Netwerk Gratis Inloopspreekuur Advocaten dat de meting continu uitvoert op ruim negentig locaties door heel Nederland onder de deelnemende advocatenkantoren.
Het Landelijk Netwerk Gratis Inloopspreekuur Advocaten heeft het afgelopen jaar onder ruim 23.000 rechtzoekenden een klanttevredenheidenquête gehouden naar de bevindingen van het gratis juridisch inloopspreekuur. Onder de circa 2.750 deelnemers van de enquête bleek KampsVanBaar Advocaten het best te scoren op algemene tevredenheid.
Het jaarlijkse onderzoek is uniek en geeft goed weer hoe klantvriendelijk de deelnemende advocatenkantoren aan de voordeur zijn. Niet altijd leidt een aanmelding voor het bezoek van het gratis inloopspreekuur door een rechtzoekende immers tot een zaak. Advocaat Natalie Statnik, die pas sinds een jaar meedoet aan het netwerk, is daarom blij met de uitkomst van het onderzoek: “Afhankelijk van de vraag van de rechtzoekende wordt de aanmelding intern doorgestuurd naar de juiste specialist. Soms kan de vraag met één telefoontje of e-mail worden beantwoord. Indien er echt sprake blijkt van een zaak of indien er aanvullende informatie nodig is dan wordt de cliënt uitgenodigd op kantoor. Uiteraard conform de coronarichtlijnen. Iedereen is dus welkom met zijn of haar juridische vraag. Dat zien wij als onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.”
Het Landelijk Netwerk Gratis Inloopspreekuur Advocaten is eind 2011 opgericht door advocaten bij advocatenkantoor Vallenduuk uit Haarlem in samenwerking met topmarketeer Maurice de Jager. De website wordt maandelijks door tienduizenden rechtzoekenden bezocht en er zijn meer dan 75 kantoren aangesloten die op ruim 90 locaties door heel Nederland een gratis inloopspreekuur houden.