Jouw website kan je klanten kosten (6 manieren om dit te voorkomen)

Delen:

Als webdesigner zal ik de eerste zijn om te zeggen dat ik dol ben op een goed ontworpen, esthetisch aantrekkelijke website. Ik denk dat we allemaal echt kunnen ingaan op de lettertypen, kleuren, afbeeldingen en lay-outs, maar als de website geen nieuwe klanten binnenhaalt en websitebezoekers omzet in betalende klanten, dan is het ontwerp nutteloos. Het is mooi zonder functie.

Dit is waar websitestrategie om de hoek komt kijken.

Er zijn enkele eenvoudige handelingen die je kunt uitvoeren om meer impact te creëren met jouw website! Hier zijn mijn 6 to-do’s voor een betere websitestrategie.

  1. Vereenvoudigd aanbod
    Vereenvoudig je aanbod tot een paar (gespecialiseerde) diensten. Op deze manier zijn je diensten duidelijk en weet de bezoeker precies wat jouw onderneming doet, wat het te bieden heeft en wat hij vervolgens wat hij moet doen zonder overweldigd te raken
  2. Strategische navigatiestructuur
    Houd de primaire navigatie op zes of minder tabbladen, sla cryptische of mooie woorden over wanneer je de menu-links een naam geeft en zorg ervoor dat je branchegerelateerde menu-links gebruikt.
  3. Online Elevator Pitch
    Creëer een digitale elevator pitch van één zin voor jouw bedrijf. Als mensen op je homepage terechtkomen en niet binnen 3-5 seconden weten wat je doet en wat je voor hen kunt betekenen, zullen ze waarschijnlijk weer vertrekken. Daarom is deze stap essentieel.
  4. Op voordeelgerichte, korte scanbare webteksten
    Wanneer mensen door een website scrollen, denken ze onbewust: “Kunnen ze mij helpen?” Zorg ervoor dat je webteksten en met name je titels zich richten op hoe je hen kunt helpen, en houd het kort.
  5. Duidelijke en voor de hand liggende call-to-action
    Je hebt 5 seconden of minderde tijd om de aandacht van een nieuwe bezoeker te trekken en hem te vertellen wat hij vervolgens moet doen, dus maak het echt duidelijk zichtbaar.
  6. Een verleidelijke e-mail opt-in
    Een e-mail opt-in met een interessant gratis aanbod is een belangrijk onderdeel van een succesvolle websitestrategie. Zorg ervoor dat er op je website een manier bevat om contactgegevens te verzamelen. 

Deze lijst, samen met een goed ontwerp, geeft je een website die er niet alleen geweldig uitziet, maar spoort de websitebezoekers ook aan om met je iin contact te komen.

Heb je een website, maar vraag je je af of deze daadwerkelijk iets voor je onderneming doet?
Ik kan je precies vertellen welke wijzigingen je aan je bestaande website moet aanbrengen, zodat je gerust kunt zijn dat deze is geoptimaliseerd om nieuwe klanten aan te leveren.
Neem contact op als je website wilt die harder werkt dan jij.

Succes met optimaliseren!

Linda Groeneveld
Strategische Web Designer
Studiosoaked.nl

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven