Marketingboek voor advocaten en notarissen

Volgens de auteur een unicum: een marketingboek voor advocaten en notarissen. Aan ‘De groeiformule voor zakelijke dienstverleners’ werkten onder meer Van Benthem en Keulen, Holla advocaten en BrandMr mee.

Delen:

‘De groeiformule voor zakelijke dienstverleners’ is bedoeld voor juridische dienstverleners die met hun marktbewerking aan de slag willen. “Toenemende concurrentie en grote veranderingen op het gebied van regelgeving en technologie dwingen zakelijke dienstverleners om structureel met marketing aan de slag te gaan. ‘De groeiformule voor zakelijke dienstverleners’ biedt een brede en solide basis aan marketingkennis waarmee iedere advocaat, accountant, ingenieur of andere kennisprofessional uit de voeten kan”, licht Olav Groenendijk, auteur van het boek, toe.

Er ontstaat een steeds scherpere tweedeling in de markt tussen kantoren die sterk groeien door een actieve marketingaanpak en overige partijen die terugzakken of stabiliseren, signaleert Groenendijk. “Zolang er nog omzet wordt gemaakt blijven veel partijen doorgaan zoals ze al tientallen jaren doen. Wat deze kantoren niet door lijken te hebben is dat de wereld ondertussen stevig verandert door nieuwe spelers uit onverwachte hoek, andere klantwensen en digitalisering bijvoorbeeld.” Succes heeft alles te maken met onderscheidend vermogen, zichtbaarheid en online marketing. “Met een leuke website en nette huisstijl ben je er nog niet. De echte klantgerichtheid die vereist is gaat verder dan wat je aan de buitenkant ziet”, geeft Groenendijk aan. Aan het boek heeft een groot aantal experts en succesvolle zakelijke dienstverleners meegewerkt die met ‘expertbijdragen’ en ‘praktijkcases’ in het boek zijn opgenomen. Zo vormt het een praktisch bruikbare leidraad waarmee iedere zakelijke dienstverlener goede stappen kan zetten om de marketing professioneel aan te pakken.

Het boek, dat in samenwerking met Tilburg University tot stand kwam, is opgebouwd vanuit de Groeiformule©. Deze formule verbindt de vijf belangrijkste elementen die zorgen voor groei: missie, klanten, merk, diensten en customer journey. “Mijn missie is om de grote groep zakelijke dienstverleners die wel wíllen groeien, maar niet weten hoe met dit boek goed op weg te helpen”, sluit Groenendijk af.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven