Het kantoor vertelt dat het voorziet in een groeiende behoefte aan moderne juridische dienstverlening gecombineerd met een persoonlijke aanpak. “De wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsrecht is complex. Daar komt de huidige coronasituatie nog eens als extra complicatie bij. Lavorista hanteert een formule die aansluit op de wensen van de moderne consument in onzekere tijden. Zo zijn de tarieven zichtbaar op de website en kunnen gesprekken ook buiten de reguliere kantoortijden worden ingepland. Cliënten worden actief betrokken bij alle (juridische) stappen in hun zaak, offline en online. Er geldt bovendien een ruimhartig declaratiebeleid. Niet ieder wissewasje wordt in rekening gebracht.” Oprichter Maarten Riepma: “Ik heb een wat andere achtergrond dan de traditionele advocaat. Met mijn jarenlange ervaring in het bedrijfsleven is een dienstverlenende instelling mijn tweede natuur. Uiteindelijk gaat het ook in de advocatuur om klanttevredenheid. Althans, daar zou het wat mij betreft wel om moeten gaan.”
Een arbeidsconflict of een dreigend ontslag brengt vaak de nodige stress met zich mee. Niet alleen bij werknemers, maar ook bij werkgevers. Dat laatste wordt volgens Riepma nogal eens onderschat: “Het laat een leidinggevende of een hr-medewerker ook niet onberoerd als er vervelende arbeidsrechtelijke maatregelen moeten worden getroffen. Ik merk dat cliënten het daarom prettig vinden als er net even wat verder wordt gekeken. De juridische aspecten van een zaak zijn natuurlijk belangrijk, maar zijn zeker niet het enige wat telt.”