Welke verschillende soorten reclame kan je toepassen voor je bedrijf?

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Iedere dag wordt een consument overspoelt met verschillende reclames. Voor de ene persoon kan een reclame super relevant zijn terwijl het voor de ander geen meerwaarde heeft. Iedere vorm van reclame streeft een ander reclamedoel na. Van buitenreclame tot ideële reclame het is goed om voor je onderneming in kaart te brengen welke soort reclame bij jouw bedrijf past. Benieuwd welke verschillende soorten reclame er allemaal zijn en welk doel ze hebben? Lees dan snel verder.

Productreclame

Productreclame is een vorm van reclame waarbij het promoten van het product wat je als bedrijf aanbiedt centraal staat. Deze vorm van reclame gebruiken veel bedrijven als ze een gloednieuw product hebben. Door middel van productreclame brengen ze het product  onder de aandacht van de doelgroep.
Het ook mogelijk om productreclame toe te passen als je een verbeterde versie van een van je huidige producten wilt promoten. De meeste reclames die je zowel online als offline voorbij ziet komen, zijn productreclame. Het doel van productreclame is om mensen op de hoogte te stellen van het assortiment en het opbouwen van merktrouw.

Ideële reclame

In een ideële reclame staat de boodschap vaak centraal. Dit betekent dat er meer de focus ligt op het verhaal vertellen dan het daadwerkelijk verkopen van een product of dienst. Goede doelen en overheidsinstanties maken met name gebruik van dit soort reclames. Door een verhaal te vertellen willen goede doelen en overheidsinstanties de consument op emotioneel vlak raken en bewust maken van bepaald gedrag.

Buitenreclame

Een andere soort reclame die al vele jaren meegaat, is buitenreclame. Bij buitenreclame moet je denken aan posters op bushokjes, billboards, flyers en nog veel meer. Met deze vorm van reclame kun je veel verschillende kanten op. Je hebt zelfs de optie tot lichtmastreclame. Een mooi voorbeeld is de lichtmastreclame Den Haag, waarbij in heel Den Haag veel lantaarnpalen vol hangen met reclameborden. Buitenreclame blijft een van de meest effectieve vormen van reclame en is daarom voor jou bedrijf zeker het overwegen waard. Bovendien zorgt buitenreclame ervoor dat consumenten je merk actief herkennen wat leidt tot meer naamsbekendheid.
Welke reclame je als onderneming ook kiest er zijn aantal voor- en nadelen. Zorg er dus voor dat je de juiste afweging maakt en de soort reclame kiest, die bij je bedrijf past. Twijfel je hierover? We raden aan om dan iemand met marketing kennis in huis te halen. Deze persoon zal voor jou de beste strategische keuze kunnen maken op het gebied van reclame, succes!

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top