KNB wint weer prijs voor reclamecampagne

Met de campagne ‘Hé notaris vertaal 's’ van notaris.nl heeft de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie een bronzen AMMA Award gewonnen.

Delen:

336X280 - Scheiding van tafel en bed-1e94baff

De online campagne ‘Hé notaris vertaal ’s’ ging vorig jaar november van start. Op notaris.nl, een site van de KNB, kunnen mensen notariële termen vertalen naar gewonemensentaal. Begrippen als legitieme portie, tweetrapsmaking, huwelijksgoederenregister, parate executie, ouderlijk vruchtgenot worden op eenvoudige wijze uitgelegd.

Cliënten willen duidelijke taal

Begrijpelijke notaristaal is een onderwerp dat al langere tijd de aandacht heeft van het notariaat, mede omdat cliënten daar om vragen. Die stellen, zo bleek uit onderzoek dat de KNB door Motivaction liet doen, naast niet te hoge kosten en snelheid, vooral prijs te stellen op duidelijke taal.
Ook een eerdere KNB campagne op taalvlak viel in de reclameprijzen: twee jaar geleden won de beroepsorganisatie een gouden Grand Prix Content Marketing-bekroning voor de campagne ‘#NotarisTaalZonderOmhaal’.

Slimme strategie

De AMMA Awards, vakprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten, worden uitgereikt door de MWG, de branchevereniging voor commerciële communicatie. De door de KNB gewonnen award, in de categorie ‘Best smart impact’, is bedoeld voor een merk dat een onderscheidende en slimme strategie heeft ingezet voor een kleinere campagne met weinig tot geen budget. De KNB won de prijs samen met content marketing bureau The Post uit Zwolle.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven