Uw werk als jurist zichtbaar maken op het internet

Delen:

Als jurist verkoopt u een dienst. Op het eerste oog voor velen misschien een ingewikkelde dienst. Dat geldt ook voor de online marketing wereld. Voor iemand die daar geen kaas van heeft gegeten, kan het lastig zijn om online marketing in te zetten voor cliënten en opdrachten. U kunt hiervoor een ecommerce marketing bureau inzetten. Bij een ecommerce marketing bureau helpen ze u met het verkopen van uw dienst via het internet.

Online aanwezigheid is tegenwoordig belangrijker dan ooit, ook voor juristen. Momenteel is de arbeidsmarkt oververhit. Door online aanwezig te zijn kunt u zich onderscheiden van andere juristen. In deze blog geef ik u een aantal tips die u zelf kunt uitvoeren om uw online aanwezigheid te verbeteren.

Geschikte content op uw website

Als u een website bezoekt waar heel weinig op te lezen valt, dan klikt u ook snel weer weg. Op uw website zal dat ook gebeuren. Zorg er daarom voor dat uw website vol staat met relevante content. U kunt benoemen in welke opdrachten u bent gespecialiseerd, positieve ervaringen van cliënten delen, blogs over advocatuur schrijven, veelgestelde vragen beantwoorden of een stuk schrijven over het ontstaan van uw bedrijf. Zorg dat bezoekers van uw website goed geïnformeerd worden en maak het persoonlijk. Door uw bedrijf een gezicht te geven creëert u binding met een (potentiële) cliënt.

Positieve online reviews

Als u zelf op zoek gaat naar een hotel, verkiest u geen tweesterrenhotel boven een viersterrenhotel. Voor juristen geldt hetzelfde, als u een hoge score heeft, krijgt u meer klanten. Zorg er wel voor dat de reviews eerlijk blijven, nepreviews zijn tegen de regels en uiteindelijk heeft u niks aan die vijfsterrenstatus als u die niet waar kunt maken. Vraag (oude) cliënten een review over u te schrijven op Google en/of Facebook. Dit kunt u doen via een e-mail of net op het moment dat de cliënt tegen u aangeeft blij te zijn met uw diensten.

Aanwezig zijn op social media

Niet alleen een website, ook social media speelt tegenwoordig een grote rol in de marketing. Juristen met veel volgers op LinkedIn hebben een grotere kans op meer opdrachten. Tegenwoordig willen cliënten een binding met u hebben. Als u meerdere keren op hun tijdlijn voorbij komt, krijgen ze het idee dat ze u beter kennen. De social media kunt u bijvoorbeeld inzetten voor succesverhalen, informatieve weetjes en een verwijzing naar een nieuwe blog op uw website. Zo houdt u uw volgers op de hoogte en wekt u interesse op.

Waarom een ecommerce marketing bureau inschakelen?

Na deze tips denkt u misschien alles te weten over de online marketing wereld, maar dit is pas het topje van de ijsberg. Als u grote online vooruitgang wilt, is het beter om een marketingbureau in te schakelen. Zij hebben een team beschikbaar dat alle kennis en tools in huis heeft om uw bedrijf online op de kaart te zetten. Een ander voordeel is dat u het marketing gedeelte uit handen kunt geven. Zo kunt u de volle focus leggen op waar u goed in bent en dat zijn uw werkzaamheden als jurist.

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven