Een goede match komt van twee kanten

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
2001_Max Pieter Dijkstra_KvdL

‘Purpose driven ondernemen’: een insteek die voor steeds meer organisaties relevant is geworden. In communicatie verschuift de focus van wat ze doen naar waarom ze doen wat ze doen.

Voor de ene organisatie is ‘purpose driven ondernemen’ (nog) een ‘loze’ marketingkreet, bij de andere organisatie een waar kijkje in de ziel. Ook binnen de advocatuur is dit goed zichtbaar. Waar veel recruitmentcampagnes tot voor kort nog vooral gericht waren op de goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden, het cliëntenportfolio dat het kantoor bedient en wat voor zaken zij doen, speelt tegenwoordig cultuur en visie een steeds belangrijkere rol. Door een scherpe positionering worden de profielen van organisaties steeds duidelijker. Wat maakt een kantoor uniek en wat betekent dit voor de werkomgeving waarin een toekomstige medewerker zich bevindt?

Waar er voor recruiters een duidelijke uitdaging ligt om de cultuur en ‘eigenheid’ van het kantoor over te brengen naar kandidaten, ligt er bij de kandidaten een uitdaging om eens goed na te denken over de omgeving waar zij het beste tot hun recht komen. Een duidelijk beeld schetsen van een omgeving waarin je geïnspireerd en gemotiveerd wordt, stelt je in staat om te toetsen of een organisatie wel echt bij je past. Niet alleen nu, maar ook op de lange termijn. Hier mag je best kritisch in zijn. Een match waar zowel organisatie als kandidaat bij gebaat is. Dit helpt een kandidaat niet alleen bij de keuze voor een sollicitatie bij een organisatie, maar vormt ook de basis voor een goede schriftelijke en mondelinge motivatie waarmee je je echt kunt onderscheiden.

Max Pieter werkt als corporate recruiter bij Kennedy Van der Laan. Hij geeft het stokje door aan Josephine Marres van HVG Law.

Lees meer over:

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top