Zomaar solliciteren is er tegenwoordig steeds minder bij. Het gaat nu veel meer om het opbouwen van engagement met kandidaten: een warme band, waarbij je hun behoeften en motivaties begrijpt, zodat je hen op het juiste moment kunt bereiken en overtuigen. Maar hoe doe je dat, zo’n band opbouwen? En hoe weet je wat het juiste moment voor interactie is? Hoe beter je dat begrijpt, hoe beter je kandidaten door jouw journey kunt leiden. In een nieuwe whitepaper gaat SendtoDeliver daar dieper op in. Hier alvast een voorproefje, aan de hand van een vijftal inleidende vragen.
#1. Wat is Engagement scoring?
Engagement scoring is een manier om het (online) gedrag van kandidaten te meten en te analyseren en een score tussen 1 en 100 te geven. Het stelt je in staat om niet alleen te zien wie geïnteresseerd is, maar ook hoe intensief en op welke momenten interacties plaatsvinden, zodat je jouw recruitmentproces slimmer, efficiënter en succesvoller kunt inrichten.
#2. Waarom is Engagement scoring belangrijk?
Als je een kandidaat beoordeelt, bepalen 3 ‘scores’ of hij of zij geschikt is voor de functie en het bedrijf. Het gaat natuurlijk in de eerste plaats om… Lees verder