Zo zorg je dat je echt onderscheidend en authentiek bent

Employer branding stokt vaak bij mooie praatjes (en dito plaatjes). Maar hoe zorg je dat je echt onderscheidend en authentiek bent? Dat heeft om te beginnen te maken met 4 bouwstenen, stelt Anne-Britt Petri-Arends.

Delen:

beeld: Depositphotos

Employer branding. Even geduld heb je er wel voor nodig, want een sterk werkgeversmerk bouwen heb je niet zo 1, 2, 3 gedaan. Daar mag je gerust 3 jaar voor uittrekken. De lange adem dus. Maar verder? Best makkelijk, toch? Je maakt een mooie werkgeversbelofte naar je huidige en toekomstige medewerkers, vertaalt deze naar een creatief communicatieconcept en dan ga je gewoon campagne voeren. Maar is het nu wel écht zo makkelijk? Misschien toch niet. Want de valkuil is dat het vaak blijft bij mooie praatjes (en plaatjes). Een gelikte campagne, een creatieve pay-off… Maar welke bouwstenen maken sterke merken nu echt sterk? Lees verder…

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven